Material dotyczy badan /ankiety/ dotyczacych czestosci stosowania srodkow technologii medialnej w szkole wojskowej.
Z zawartości przeprowadzonych ankiet wynika, że najczęściej stosowanym środkiem technologii medialnej i informatycznej był komputer. Film edukacyjny jest również stosunkowo często stosowanym medium, jednakże z przeprowadzonych badań wynika, że częstość jego użycia maleje w stosunku do badań słuchaczy szkoły w 2003r.
Podsumowując badania wysunięto wnioski końcowe, na potawie, których stwierdzono między innymi, że:
- słuchacze najchętniej uczyliby się na zajęciach, na których byłyby wykorzystywane:
komputer, projektor multimedialny, film edukacyjny, prezentacje multimedialne oraz
Internet,
- w rzeczywistości wykładowcy najczęściej wykorzystywali: rzutnik przeźroczy, telewizor w połączeniu z video, i filmami edukacyjnymi, prezentacje multimedialne i Internet,
- średnia częstość wykorzystania wybranych środków wynosiła:
Przeźroczy, slajdy ? co 2-3 dni, komputer, edytor prezentacji, projektor multimedialny -
Raz na 7 dni, telewizor i filmy edukacyjne raz na 2 tygodnie.
Stwierdzono wzrost intensywności nowocześniejszych technologii / komputer, projektor multimedialny/ w stosunku do mediów starszej generacji / rzutnik, telewizor, film edukacyjny/.
Z zawartości przeprowadzonych ankiet wynika, że najczęściej stosowanym środkiem technologii medialnej i informatycznej był komputer. Film edukacyjny jest również stosunkowo często stosowanym medium, jednakże z przeprowadzonych badań wynika, że częstość jego użycia maleje w stosunku do badań słuchaczy szkoły w 2003r.
Podsumowując badania wysunięto wnioski końcowe, na potawie, których stwierdzono między innymi, że:
- słuchacze najchętniej uczyliby się na zajęciach, na których byłyby wykorzystywane:
komputer, projektor multimedialny, film edukacyjny, prezentacje multimedialne oraz
Internet,
- w rzeczywistości wykładowcy najczęściej wykorzystywali: rzutnik przeźroczy, telewizor w połączeniu z video, i filmami edukacyjnymi, prezentacje multimedialne i Internet,
- średnia częstość wykorzystania wybranych środków wynosiła:
Przeźroczy, slajdy ? co 2-3 dni, komputer, edytor prezentacji, projektor multimedialny -
Raz na 7 dni, telewizor i filmy edukacyjne raz na 2 tygodnie.
Stwierdzono wzrost intensywności nowocześniejszych technologii / komputer, projektor multimedialny/ w stosunku do mediów starszej generacji / rzutnik, telewizor, film edukacyjny/.
http://konferencja.21.edu.pl/3/tom/2/417.doc
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz